Sosiaalisen median strategia on loistava tapa lisätä jo loistavien kotisivujesi myyntiä sekä kävijöiden määrää. Laadukkaan sosiaalisen median strategian avulla tulevat asiakkaat löytävät sivusi huomattavasti helpommin. Voit myös päivittää tietoa sekä tarjouksia tai informaatiota uudistuksista sosiaalisen median sivuillesi.
Jos et vielä ole sosiaalisen median ammattilainen autamme sinua mielellämme luomaan sinulle soveltuvan strategian sosiaalisen median valloittamiseen. Tässä muutama vinkki joilla voit aloittaa yrityksesi markkinoinnin sosiaalisessa mediassa ennen laajempaa palvelumme käyttöä
Luomalla selkeät tavoitteet voit kohdistaa markkinointiasi
Sosiaalisen median markkinointi on erittäin tehokasta, kunhan se on luotu käyttäen maalaisjärkeä. Kun alat tarkastelemaan tuloksiasi sekä kampanjasi tuottoa, tulee sinun ensimmäisenä luoda selkeät tavoitteet kampanjallesi.
Selkeän kampanjan tavoitteiden kriteereihin kuuluvat esimerkiksi kuinka suurta näkyvyyttä haluat julkaisullesi tai se, että millä ryhmälle haluat markkinoida mainoksiasi sosiaalisessa mediassa. Sen sijaan, että markkinoisit sosiaalisessa mediassa asunnon välitys palveluita koko helsingissä kannattaa kohderyhmää rajata. Koko helsingin sijasta voit valita kohderyhmäksesi uuden alueen jolla rakkennetaan uusia rakennuksia sekä ikäryhmän 30 – 50 vuotiaat.
Näin varmistut siitä, että juuri oikeat ihmiset näkevät mainoksesi. Jos kohderyhmäsi ei esimerkiksi omista asuntoja, kuten harva 0 – 30 vuotias omistaa eivät he myöskään käyttäisi tätä esimerkissä käytettyä palvelua. Autamme sinua mielellämme kartoittamaan juuri sinun palvelullesi sopivan ryhmän, jolle voit aloittaa mainostesi kohdentamisen sosiaalisessa mediassa.
Aloita luomalla sosiaalisen median tilit yrityksellesi
Ennen palveluidemme tilaamista voit jo itse luoda yrityksellesi tai sivustollesi tilit sosiaaliseen mediaan. Tilien luominen on ilmaista eikä siinä mene montaa minuuttia kauempaa yhtä tiliä kohden. Suosittelemme erittäin vahvasti, että luot tilin sivustollesi ainakin Facebookkiin, Instagramiin sekä Twitteriin.
Voit näiden tilien lisäksi luoda myös kohdennettuja tilejä. Jos yrityksesi tai sivusi käsittelee ravintolaa kannattaa silloin luoda tili esimerkiksi TripAdvisor palveluun. Jos sivustosi taas kohdistuu videoihin on silloin suositeltavaa, että luot tilit Vimeoon sekä YouTube:een. Näiden tilien avulla pääset varmasti alkuun sivustosi kanssa erittäin nopeasti.
Kun olet luonut tilisi tulee sinun aloittaa niiden päivitys. Ensimmäisenä asiana kannattaa sivustolle lisätä kuvia tuotteista tai palveluista joita myyt. Lisää myös yhteystietosi niin asiakkaat saavat sinuun yhteyttä. Jos sinulla on fyysinen liike johon asiakkaasi voivat tulla kannattaa siinä tapauksessa tilille lisätä myös sen sijainti sekä aukioloajat. Näin asiakkaasi myös löytävät liikkeesi jos he eivät halua olla välittömästi sinuun yhteydessä.
Kun mietitään sitä, että kuinka usein sinun tulisi päivittää sosiaalisen median sivustojasi hyvänä sääntönä voidaan pitää sitä, että sivustoille tulisi ilmestyä viikottain ainakin jotain sisältöä. Mitä useammin sisältöä lisäät sivustollesi sen parempi.
Sisältö kannattaa kuitenkin pitää kiinnostavana. Voit esimerkiksi luoda sosiaalisen median sivuillesi kampanjan jonka avulla asiakkaasi voivat ostaa tuotteitasi tai palveluitasi edullisemmin. Suosittelemme myös, että mainitset uusista tuotteista sekä palveluista tai niiden muutoksista sosiaalisen median tileilläsi. Näin asiakkaasikin tietävät välittömästi kaikista muutoksista jotka heitä koskevat.
Jos sinulla ei ole aikaa tehdä viikottaisia päivityksiä tileillesi autamme sinua mielellämme siinä. Sosiaalisen median sisältö sekä sivustojen sisällön tuottaminen ovat vain muutamia niistä asioista joissa olemme alan ammattilaisia. Ota meihin yhteyttä niin voimme aloittaa juuri sinulle soveltuvan strategian luomisen sosiaaliseen mediaan jo tänään.