Jos sinulla on jo olemassa olevat kotisivut eivätkä ne saa vielä sellaisia määriän liikennettä kuin ne ansaitsiviat kannattaa miettiä sitä, että miten voisit saada lisää kävijöitä kotisivuillesi. Kotisivuvelhon kattavaan valikoimaan kuuluu kotisivujen luomisen lisäksi viisi muuta tapaa joiden avulla voimme hankkia sinulla uusia potentiaalisia asiakkaita.
Vaikka kotisivusi ovatkin tärkeä osa myyntiä eivät ne yksinään tule riittämään. Laadukkaan lisämyynnin avulla pystyt saamaan sivuillesi huomattavasti enemmän kävijöitä.
Lisääntyneen kävijämäärän avulla pysyt varmasti kilpailusi edellä vuonna 2020.
Facebook mainokset
Facebook-markkinoinnin avulla pystymme tuomaan sivullesi satoja uusia kävijöitä kuukaudessa. Voimme esimerkiksi kertoa yrityksestäsi omilla Facebook-sivuillamme. Voit tämän palvelun lisäksi myös markkinoida itseäsi kahdella eri tapaa Facebookissa.
Facebook mainokset ovat maksullisia mainoksia jotka näytetään valitsemallesi ryhmälle. Voit esimerkiksi valita mainokseesi kaikki 30 kilometrin päässä sinusta olevat henkilöt jotka käyttävät Facebookkia.
Kohdennetun mainonnan avulla potentiaaliset asiakkaat saavat tiedon siitä, että kotisivusi ovat olemassa. Tämän jälkeen he voivat siirtyä sivuillesi lukemaan lisää tietoa aiheesta. Kohdennut mainokset ovat myös tärkeä osa toimivaa some strategiaa.
Voit myös luoda itsellesi esimerkiksi arvontoja. Facebook-arvonnat ovat erittäin tehokas tapa saada uusia tykkääjiä Facebook-sivuillesi. Kun mahdollinen asiakas on tykännyt Facebook sivuistasi on erittäin todennäköistä, että tuo sama asiakas tulee myöhemmin käymään myös kotisivuillasi.
Kun kotisivusi ovat laadukkaasti toteutetut pystyt tämän käynnin yhteydessä viimein myymään heille sitä tuotetta tai palvelua jota haluat.
YouTube mainokset
Toinen loistava tapa ajaa lisää liikennettä haluamasi tuotteen tai palvelun sivulle on käyttää YouTube mainoksia. YouTube mainokset tavoittavat kuukaudessa miljoonia suomalaisia. YouTuben avulla voit luoda esimerkiksi muutaman sekunnin mittaisen videon. Tämä video eli mainos tulee näkyviin eri YouTube videoiden alussa.
Mainoksessa suosittelemme sitä, että kertoisit tuotteestasi tai palvelustasi nopeasti sekä kiinnostavasti mahdolliselle asiakkaalle. Kun asiakas kiinnostuu tuotteestasi voi hän tämän jälkeen joko siirtyä suoraan sivullesi tai muistaa sivusi myöhemmin.
Mainoksen kannattaa olla lyhyt ja ytimekäs sillä pitkät mainokset yleensä kelataan ohi. Näin varmistut siitä, että saat parhaan mahdollisen hyödyn sekä suurimman määrän potentiaaliasia asiakkaita sivustollesi.
Instagram mainokset
Viimeisenä vinkkinä annamme sinulle Instagram mainokset. Nämä mainokset soveltuvat kaikista parhaiten edullisille sekä nuoria kiinnostaville tuotteille. Instagram ei välttämättä ole paras paikka mainostaa esimerkiksi autojen huoltamista. Instagram soveltuu huomattavasti paremmin tiedottamaan uusista brandeistä tai muotiin liittyvistä tuotteista.
Voit luoda Instagramissakin mainoksia kahdella eri tapaa. Ensimmäisenä tulevat normaalit maksulliset Instagram mainokset joita voit ostaa suoraan Instagramilta. Nämä mainokset voi Facebook mainosten tapaan esimerkiksi kaikille kuntasi asiakkaille.
Mainokset näkyvät Instagram-feedin sekä Instagram-stories osioiden aikana. Näiden mainosten näkyvyys on suuri mutta miinuksena on se, etteivät ne anna aivan yhtä paljon luotettavuutta kuin kumppaneiden kautta mainostaminen.
Kumppaneiden eli some-vaikuttajien avulla pystyt esimerkiksi antamaan heille tuotteesi testiin. Tämän jälkeen nämä vaikuttajat voivat näyttää tuotettasi omissa Instagram-postauksissaan. Mitä suurempi vaikuttaja on sitä suurempi hänen hintansa myös on.
Jos sinulla on paikallinen brandi kuten esimerkiksi kampaamo kannattaa silloin sinne kutsua vaikuttajia. Nämä vaikuttajat voivat sen jälkeen mainita kotisivusi, jonka jälkeen asiakkaat löytävät sinut.