Kun mietitään sitä, että mitä kaikkea hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä tulee ensiksi miettiä sitä, että mihin kaikkiin tarkoituksiin haluat sivuasi käyttää. Jos tarkoituksenasi on perustaa vain yksinkertainen kotisivu eivät nämä palvelut välttämättä ole kaikista tärkeimpiä.
Kun tarkastellaan sitä, että mitä kotisivut yleensä ovat tulee mieleen välittömästi muutama tärkeä asia. Kotisivujen tarkoituksena on tarjota uusille asiakkaille nopeasti informaatiota tuotteista ja palveluista joita sivujen kautta on mahdollista hankkia. Normaalien kotisivujen lisäksi voit myös lisätä sinne paljon muita elementtejä joista kerromme tässä artikkelissa.
Voit luoda nämä kaikki asiat itse tai pyytää meiltä apua niiden toteuttamiseen.
Luo sivustollesi foorumi jossa asiakkaat voivat keskustella
Foorumin luominen on loistava tapa lisätä asiakkaitesi tietoutta tuotteistasi ja palveluistasi. Tämän foorumien avulla asiakkaat voivat myös kertoa kokemuksia tuotteista. Jos he eivät ole pitäneet jostakin ostamastaan palvelusta he voivat antaa siitä kriittistä palautetta.
Palautetta ei kannata ottaa negatiivisesti, sillä asiakkaat pyrkivät palautteen avulla kertomaan sinulle sen, että mikä tuotteisasi tai palveluissasi.
Jos palaute on enimmillään positiivista voit taputtaa itseäsi olalle. Positiivinen palauta auttaa sinua myös vakuuttaamaan muut asiakkaat tuotteesti laadusta. Empivät asiakkaat voivat myös lukea foorumilta muiden asiakkaiden palautetta, joka luonnollisesti vahvistaa heidän päätöstään ostaa tuote.
Yhtenä kulmana perustaa oma foorumi on myös se, että siellä asiakkaat voivat antaa palautetta anonyymisti. Anonyymin palautteen saaminen on tärkeää, sillä kaikki asiakkaat eivät välttämättä uskalla valittaa pienistä virheistä jotka heitä ärsyttävät.
Pienet virheet voivat kuitenkin muodostaa isoja ongelmia suuressa kokonaisuudessa. Näiden asioiden pohjalta on erittäin suositeltavaa perustaa oma foorumi kotisivujen yhteyteen.
Lisää sivullesi kommenttikenttä
Kommenttikenttä on yksinkertaisempi versio foorumista. Sen avulla asiakkaasi voivat arvostella yksittäisiä tuotteita tai palveluita kätevästi. Kommenttikentän avulla voit myös itse vastata asiakkaiden mahdollisiin kysymyksiin nopeasti ja vaivattomasti.
Voimme halutessasi toteuttaa sinulle myös sellaisen kommenttikentän, jonka avulla parhaat kommentit näkyvät ensimmäisenä. Voit myös halutessasi valita mahdollisuuden, jossa viimeisin kommentti näkyy ensimmäisenä.
Paras etu kommenttikentässä on se, että se on huomattavasti nopeampi kuin esimerkiksi foorumi. Foorumin miinuksena on se, että se vaatii aina rekisteröitymisen. Voit halutessasi myös liittää kommenttikentän haluamaasi tuotteeseen. Näin tärkeimmät kommentit tuotteesta löytyvät aina samalta sivulta kuin tuote.
Kommenttien avulla voit myös vastata asiakkaiden kysymyksiin etukäteen. Jos joku toinen asiakas on esittänyt kysymyksen ja olet tehnyt siihen laadukkaan ja kattavan vastauksen ei sinun tarvitse tehdä sitä toistamiseen tämän ratkaisun avulla.
Luo asiakkaillesi sähköpostilista
Sähköpostilista on viimeisin asia jota suosittelemme ottamaan sivustollesi. Etenkin silloin tämä asia kannattaa ottaa huomioon, kun myyt jotakin tuotetta. Yleensä sellaiset asiakkaat jotka eivät halua maksaa tuotteestasi tai palvelustasi täyttä hintaa liittyvät listallesi tarjousten varalta.
Suurin syy käyttää sähköpostilistaa on se, että sen avulla voit olla nopeasti ja vaivattomasti yhteydessä tuleviin kontakteihisi. Jos jokin asiakkaistasi ei välittömästi halua tilata tuotetta voi hän liittyä listalle. Listalle liittyminen on aina maksutonta eikä siinä mene montaa sekuntia kauempaa.
Kun myöhemmin teet muutoksen tuotteeseen tai palveluun jota myyt voit lähettää sähköpostilistallesi ilmoituksen tästä muutosta. Näin kaikki asiakkaat saavat tiedon uusista tarjouksista tai palveluista välittömästi. Palvelun avulla pystyt myös ottamaan yhteyttä sellaisiin asiakkaisiin jotka eivät tuotetta vielä ostaneet.
Toinen hyvä asia sähköpostilistassa on se, että voit kokeilla sen avulla erilaisten tuotteiden myyntiä ennen niiden julkistamista kotisivuillasi. Voit myös kokeilla sitä, että miten eri sanat tai kuvat toimivat. Näin saat loistavaa informaatiota siitä, että mitä sanoja tai kuvia sinun tulisi käyttää kun myyt tuotetta asiakkaillesi.
Tämä informaatio on kiistatta tärkeintä mahdollista informaatiota, jota voit asiakkaistasi saada. Sähköpostilista on oiva tapa hioa myyntisi sille tasolle jonka se ansaitsee.